Saturday 11 July 2015

Ceritera Hati - Part 1

Tetiba hati nih tergerak nak menaip. Alhamdulillah dah malam 25Ramadhan kita. Takberapa hari ja lagi, Ramadhan akan meninggalkan kita 😢 Semoga kita semua mendapat keberkatan dalam bulan yang mulia ini. 

Sebenarnya, ada cerita yang nak diceritakan. Ada kisah yang nak dikongsikan. Ada luahan yang nak disampaikan. Orang kata takbagus cerita hal peribadi pada orang tapi dengan cara menaip gini saja dapat luahkan apa yang terbuku, dapat terjemahkan apa yang terpendam. 

Hampir seminggu tiada khabar berita. Hampir seminggu hilang tanpa suara. Setiap pertanyaan tetap diakhiri dengan tanda tanya. Kekadang terfikir, silapnya dimana, salahnya apa. Tapi biarlah soalan soalan itu terhenti tanpa jawapan. Sebab apa? Sebab taknak soalan soalan itu penyebab terus hilang tiada cerita. Aku dah cuba sehabis mampu, aku dah usaha sepenuh hati tapi masih sama., masih hambar. Alhamdulillah, berkat doa hari hari, Tuhan masih beri aku kekuatan untuk terus berusaha hingga berjaya. Sampai ada masanya menitis airmata minta jika ini bukan jalanku, alihkan lah arah jalanku dengan cara paling baik. Tanpa sekelumit dendam dan benci. Dan jika inilah jalanku yang Kau takdirkan, tetapkanlah hatiku, kuatkanlah hatiku untuk terus berusaha. Aminn 😭 

Ya Allah, Kau permudahkanlah setiap urusanku. Kau tunjukkanlah jalan yang benar buat diri ini. Amin Ya Rabbal'Alamin. 

Semoga ada kelembutan di setiap kekerasan hatimu.

No comments:

Post a Comment